Klasyczny odcień niebieskiego wybrany kolorem roku 2020

Instytut Pantone ogłosił kolor roku 2020 – został nim odcień niebieskiego 19-4052 Classic Blue, który symbolizuje odwagę i pewność siebie.

„Czasy, w których żyjemy, wymagają od nas pokładów zaufania i wiary. Właśnie tego rodzaju spokój, pewność siebie i odwagę wyraża Pantone 19-4052 Classic Blue, solidny i niezawodny niebieski odcień, na którym zawsze możemy polegać. Niebieski kolor Classic Blue inspiruje nas do sięgania poza to, co oczywiste, aby poszerzyć nasze myślenie” – tłumaczy w oświadczeniu Leatrice Eiseman, executive director w Pantone Color.

Pewność siebie, symbolizowana przez kolor niebieski, okrzyknięty kolorem roku 2020 to kluczowy składnik przepisu na sukces. Zwykle kształtuje się w nas przez długie lata, a wpływ na nią mogą mieć zarówno czynniki wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Niejednokrotnie brak pewności siebie objawia się w wieku nastoletnim, w momencie gdy dzieci wkraczają w okres dojrzewania, i może mieć wpływ na jakość życia, samopoczucie, postrzeganie świata oraz osiągane rezultaty.

Aby wyjść naprzeciw temu problemowi, marka Head & Shoulders stworzyła nową inicjatywę o nazwie Akademia Pewności Siebie. Akcja skierowana jest przede wszystkim do młodzieży, gdyż to właśnie w momencie dojrzewania powinno się szczególnie dbać o wzmacnianie własnej samooceny. W ramach niej marka chce pokazać, że zdrowa skóra głowy, zadbane włosy i odpowiednia fryzura mogą wzmocnić pewność siebie.

Akademia Pewności Siebie to nowa inicjatywa Head & Shoulders, skierowana do młodych osób. Poprzez wiele niestandardowych działań komunikacyjnych, wspieranych przez gwiazdy z piłkarskiego świata – Roberta Lewandowskiego i Krzysztofa Golonkę – marka chce pokazać, że pewność siebie to klucz do sukcesu, zarówno w życiu codziennym jak i na boisku, a pewność siebie zaczyna się od głowy.