Jak przywiązać klienta do salonu fryzjerskiego

Zadbaj o trendy i ofertę usług.

Regularne śledzenie trendów i uczestniczenie w szkoleniach, to jest przewaga, która wymaga czasu i zaangażowania, ale to konieczność. Jeśli nie będziesz znać aktualnych technik i nie będziesz ich proponować swoim klientom, to nie masz szans na cudowne zmiany budujące przywiązanie. Z innej strony dobrze zrobiony zabieg, z widocznymi spektakularnymi efektami, to szansa na nowe klientki z polecenia. Dodatkowo warto śledzić innych stylistów w internecie, na Facebooku, Instagramie, rozmawiać, pytać i czytać porady na grupach.

Zadbaj o jakość usług – standardy higieniczne i dbałość o szczegóły w obsłudze i otoczeniu.

To właśnie dzięki takim nawykom zdobywamy najwięcej stałych klientów, znajdują oni w naszych ramionach poczucie bezpieczeństwa i komfortu. O standardach higieny i naszym estetycznym wyglądzie napisano już wiele artykułów, ale są też inne na pozór drobne i pozornie błahe rzeczy,pomocne w  budowaniu przywiązania dobrych klientów. To jakość obsługi wynikająca ze znajomości potrzeb konkretnego klienta i pamiętaniu o nich.Pewność, że stylistka dokładnie wie jakie zabiegi były wykonywane wcześniej,wie co polecić dodatkowo, a co uczciwie odradza sprawia, że klienci czują się pewnie. Jak taki standard wprowadzić w życie, co umożliwinam zapamiętanie dotychczasowej historii zabiegów i preferencji oraz dobrze zorganizowaną obsługę klienta? To oprogramowanie dla salonu fryzjerskiego zbierające informacje o wykonanych usługach i zastosowanych produktach .

Wprowadź rabaty lub gratisowe usługi za systematyczność. 

Zasady powinny być jednak możliwie proste i zrozumiałe oraz równe dla klientów. Dodatkowo powinny się pojawiać niezależnie od tego czy osoba wykonująca usługę lub klient o nich pamięta. Nie możemy dopuścić do sytuacji, że znajome klientki przy okazji pogawędki ustalą, że jedna dostała gratisowy zabieg a inna nie. Ciężko jest wszystko zapamiętać, dlatego warto mieć jasne zasady i przejrzystą historię zabiegów oraz powiadomienia w systemie.

Daj możliwość łatwego odwołania wizyty.

Najlepsze klientki to często również te najbardziej zabiegane. Daj im elastyczność i możliwość odwołania wizyty z rozsądnym wyprzedzeniem. Jeśli pozwolisz to zrobić wieczorem dnia poprzedzającego wizytę (np. w systemie lub przez SMS) jest szansa, że trafi się klient wypełniający okienko. Przy okazji warto dziękować klientom odwołującym wizyty wcześniej – będą czuli się komfortowo i w razie potrzeby nie będą odwlekali przełożenia wizyty do ostatniej chwili.

Zadowolony klient chętnie zapisze się na kolejną wizytę

jeszcze przed opuszczeniem salonu, musisz mu o tym przypomnieć. Jeśli mimo to, nie zdecyduje się zarezerwować terminu, daj mu wizytówkę z adresem do rezerwacji internetowej – zrobi to, kiedy akurat uświadomi sobie potrzebę. Czasem w środku nocy,a czasem w trakcie pracy, dyskretnie przez system, by inni nie widzieli.

Przypominaj klientom o wizytach, SMS-y w dniu poprzedzającym, istotnie zmniejszają ilość straconego czasu. Do tych,którzy mimo SMS-ów nie przychodzą możesz zadzwonić, by trudniej im było zapomnieć. Program do obsługi salonu fryzjerskiego sprawia, że  przypomnienia wysyłają się automatycznie, i poza pierwszym ustawieniem nie wymagają od nas żadnego zaangażowania.

Pokolenie urodzone ze smartfonem w ręku przypomni sobie, że potrzebuje usługi, gdy zobaczy Twój post na Facebooku lub Instagramie.

Nie pozwól im o sobie zapomnieć.

Publikuj zdjęcia i informacje regularnie. Zachęcaj by Cię polubili i udostępniali oraz wygospodaruj w salonie atrakcyjne miejsce, gdzie zadowoleni klienci po usłudze zrobią sobie selfie.

Wysyłaj życzenia świąteczne i urodzinowe.

Nie muszą być bardzo osobiste, wystarczy że są miłe a już powodują pozytywne skojarzenia i przypominają o zbudowanej relacji.

Warto pracować nad przywiązaniem klientów do salonu. Ich zadowolenie i lojalność to nie tylko stabilność finansowa czy chodząca reklama, ale też nasz komfort i nastrój w pracy. Na koniec dnia pamiętajmy, że warto budować relację nie tylko z klientami, inne osoby pojawiające się w salonie: od kuriera do zagubionego dziecka mogą stać się naszymi ambasadorami i przyszłymi klientami.